Villkor & info

PRISER
Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

ORDER
Du beställer via Internet. Har du frågor uppskattar vi dessa via mail för att kunna ge bra svar.
Vill du ringa oss kan du göra detta på tel. 073-440 10 78.
Frågor om din order skickas till info@sporium.se.

EXPORT
Order kan endast levereras till leveransadresser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige ombedes kunden ta kontakt med oss.

BETALNING
Det finns två sätt att betala varorna på. Via Klarna där du antingen kan betala med kort eller via faktura. Du kan även göra månadsvis betalning. Vi använder även Billogram till främst företagskunder. Vid order tillkommer inga andra avgifter än vad som anges då ordern skickas.
Betalningsvillkor: faktura beräknat på 30 dagar, ingen faktureringsavgift. Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta samt lagstadgad kravavgift. Vi gör sedvanlig kreditprövning, därför behöver vi ett korrekt person- alt. organisationsnummer.

LEVERANSSÄTT
Varor till ett värde överstigande 540 kr, exkl. moms, levereras fraktfritt inom Sverige.
Vi levererar inga beställningar som understiger 250 kr ex. moms.
För varor understigande 540 kr, exkl. moms, debiteras en fraktkostnad på 120 kr, ex.moms.
I normala fall är paketet framme inom 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre.

LEVERANSBEVAKNING
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 100 kr, restnoterar vi varan och levererar, utan extra kostnad, så snart den inkommit på vårt lager. Om en vara restnoterats av oss, har du rätt att avbeställa varan.

PERSONUPPGIFTER
Sporium fastighets- & saneringsprodukter är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vi avser inte att skicka nyhetsbrev regelbundet. Däremot avser vi att skicka ett påminnelsemejl när det bör vara dags för eventuell upprepat underhåll av t.ex en fasad. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att sända ett mail till oss.

ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.
Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka produkten i obruten förpackning, betalar vi tillbaka det belopp Du har betalat.

REKLAMATIONER
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du sänder in följesedeln med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fellevererade varor i oskadat skick och i originalförpackning.

TRANSPORTSKADOR
Vi står för alla skador, som kan uppstå vid transport till våra kunder. Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till transportören. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall Du kontakta oss. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

RETURER
Packa returvaran väl och återsänd den som Postorder-Kundretur, inte mot postförskott eller efterkrav. Bifoga även en felbeskrivning/returorsak.
När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Vid fellevererade varor återbetalas returfrakten via posten eller sätts in på önskat konto. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för Dig